Wychodząc na przeciw oczekiwaniom nawet najbardziej wymagającym Klientom oferujemy Państwu malowanie zacisków hamulcowych.
Jak malujemy?
A może różowe zaciski ?
Jaki kolor wybrać?
Jako że lakiery przygotowujemy sami i nie korzystamy z gotowych rozwiązań możemy zaproponować Państwu w zasadzie dowolne wykończenie kolorystyczne.
Po za tym że odtwarzamy 1:1 kolory fabryczne przy użyciu spektrofotometru co jest kluczowe przy naprawie np. tylko jednego zacisku można skorzystać z:
- ponad 200 kolorów z palety RAL
- ponad 30.000 kolorów i odcieni wykorzystywanych w motoryzacji (Tak! możemy pomalować Twoje zaciski w kolorze karoserii Twojego auta lub wymarzonego koloru)
- 5 kolorów fluorescencyjnych
- odcienie kameleon
- lakierów w stylu candy, perła
- lakieru luminescencyjnego
- indywidualne kolorystyczne projekty graficzne, stylizacyjne i zlecenia
- lakierowanie wielokolorowe na jednym zacisku
- malowanie we wzory i z wykorzystaniem szablonów
- lakierowanie artystyczne we współpracy z zaprzyjaźnioną artystką
- dysponujemy także znacząca większością odcieni wykorzystywanych przez producentów zacisków dając Państwu możliwość wykonania malowania w kolorze nowego oryginalnego zacisku
Zależy ci na wyglądzie?
Napisy i grafiki
Tylko lakierowane wykończenie!
Nie czarujmy się, nie ma na rynku czegoś takiego jak żaroodporna naklejka, gdyby tak było to proste rozwiązanie stosował by każdy producent zacisku. Z takim też zapytaniem swego czasu rozmawialiśmy z topowymi producentami folii i nadal nie korzystamy z naklejek. Zastosowanie naklejki i przykrycie jej lakierem bezbarwnym nawet gdy ktoś nam mówi “przecież się trzyma” nie mieści się nam po prostu w naszych normach jakościowego wykonania usługi. Tym bardziej , że naklejki zazwyczaj dość mocno odznaczają się pod lakierem co mało przypomina oryginalne wykończenie.
To jak wykonujemy napisy i grafiki?
Napisy malowane są w szablonie lub używamy sitodruku z użyciem tych samych odpornych na temperaturę lakierów, którymi są pomalowane zaciski. W ten sposób wykonujemy także grafiki wielokolorowe, gdzie często grubość linii nie przekracza 1 mm.
Grafikę lub napis możemy przykryć żaroodpornym lakierem bezbarwnym lub pozostawić ją na wierzchu jak w znaczącej ilości zacisków hamulcowych lakierowanych przez ich producentów – wybór należy do ciebie.
Kluczowy etap
Przygotowanie powierzchni
Przede wszystkim przygotowujemy powierzchnie do malowania:
- zaciski są rozbierane do części pierwszych, jeżeli składają się z wielu elementów to zawsze są rozkręcane
- czyścimy je chemicznie aby pozbyć się osadów smarów, płynów hamulcowych, itp.
- ponadto stare powłoki rdzy, nalotu, farb, itp. są zdejmowane za pomocą różnego rodzaju odczynników chemicznych i ścierniw (różnej granulacji: piasek, korund, szkło, soda, śrut stalowy) użytych w zależności od czyszczonej powierzchni
- w zaciskach czyścimy / naprawiamy gwinty, czyścimy, polerujemy, honujemy miejsca tego wymagające, naprawiamy mechanizmy
- naprawiamy ubytki, szlifujemy, itp. w miejscach, które są najbardziej widoczne po montażu w aucie
- zaciski hamulcowe są odtłuszczane oraz zabezpieczane są miejsca, które malowane być nie mogą
- w zależności od rodzaju zacisku i życzenia Klienta przygotowujemy je do malowania skręcone lub malujemy w częściach
- malowanie zacisków hamulcowych zaczyna się zawsze od etapu, w którym nakładamy w pierwszej kolejności powłokę antykorozyjną, bez względu na to czy jest to zacisk aluminiowy czy stalowy, jest to kluczowe aby zachować trwałość lakierowania i przedłużyć żywotność całego zacisku
- powłokę antykorozyjną możemy nałożyć w dowolnym kolorze, co ma istotne znaczenie gdy wygląd finalny nie ma odbiegać od oryginalnego wymalowania
- na życzenie Klienta w fabrycznie nowych zaciskach wykonujemy lakierowanie z pominięciem kluczowych miejsc aby zachować absolutnie oryginalny wygląd
“…Pan mnie tu psiuknie szprajem…”
Kwestia lakieru
Jakich farb używamy ?
- jesteśmy jedynym zakładem oferującym możliwość lakierowania zacisków w sposób jaki wykonują to ich producenci przy użyciu tych samych lakierów. Posiadamy do tego celu dedykowane linie technologiczne z przeznaczeniem do lakierowania zacisków hamulcowych
- ponieważ stawiamy na jakość, malujemy tylko farbami przeznaczonymi stricte do tego celu, które są odporne na działanie wysokich temperatur 200*C, 250*C lub więcej
- nakładanie powłok odbywa się w wieloetapowym procesie lakierniczym dając finalne wykończenie jak na zaciskach hamulcowych klasy premium
- każdy etap wykorzystuje środki lakiernicze dedykowane do zacisków hamulcowych, które dają efekt nie tylko wizualny ale także odporność mechaniczną, chemiczną i temperaturową
- absolutnie nie używamy zwykłych lakierów karoseryjnych, gdyż nie spełniają one naszych standardów jakościowych czyli np. zwyczajnie nie są w żaden sposób odporne na wysokie temperatury
- zgodnie z zaleceniami najbardziej znanych producentów zacisków hamulcowych nie używamy lakierów proszkowych, w naszej ofercie nie znajdziesz też lakierów przemysłowych typu poliuretan, “do zacisków” z portali aukcyjnych, czy lakierów temperaturowych w aerozolu dowolnego przeznaczenia
A na koniec
Montaż
- zaciski są montowane ZAWSZE z nowymi uszczelnieniami (zawsze najwyższej dostępnej jakości lub na życzenie nowe oryginalne producenta zacisku), tłokami, ślizgami, prowadnicami, szpilkami, śrubami, przewodami a także nowymi odpowietrznikami, itp.
- części niedostępne są naprawiane lub odtwarzane a także cynkowane, itp.
- używamy profesjonalnych smarów najwyższej dostępnej jakości
- sprawdzamy pod ciśnieniem szczelność, mechanikę i prawidłowość działania
- zaciski są oddawane Klientowi z dwuletnią gwarancją, nasmarowane i gotowe do montażu na kole; potrzeba je jedynie odpowietrzyć